Monday, May 23, 2011

The Life Of Seinz Season 4 SP Edition: Liberation Of Friends And Scars


Dalam hidup ini bnyak sgt dugaan yg berlaku... Ia nya jadi lebih teruk sejak 3 tahun yang lalu... Ntah la kadang2 aku sendiri x boleh terima hakikat atau pn aku yang menipu diri sendiri... Apa pun secara konklusi nya aku boleh lihat aku sdg jatuh dgn perlahan lahan... bermula dengan persahabatan yg tiada jawapan... saya bingung ada suatu ayat yg berbunyi pada saya 'Saya suka awak juga tapi x lebih dari seorang kawan'... tp lepas 3 tahun apa yg saya lihat tiada lagi ayat kawan tu... mungkin dia sedang cuba menjauhi dari saya... saya sedar diri saya ni siapa... akhirnya baru saya faham kenapa seseorang itu boleh jadi jahat dan berlaku kejam pada orang lain... seseorang jadi mcm tu disebabkan tiada orang memahami nya malahan kehadirannya didunia juga tidak dirasai orang sekelilingnya... Tanpa aku sedari aku dh menuju ke arah yang xsepatutnya... tp aku msih boleh mngawalnya lg... tapi sampai bila.. sampai bila si Muhsin ni akan bertahan.. dia dh x sama mcm dulu... Muhsin ini semakin hari semakin hilang.... mungkin suatu hari nanti Muhsin x kenal mereka... Mereka pula menyalahkan Muhsin... Benda mcm ni mungkin akan berlaku... Ya Allah kembalikanlah Muhsin yang x pernah putus asa dan brsemangat 3 tahun dahulu... Ia nya bermula dengan seorang perempuan, dia mendapat semangat begitu yakin sewaktu dahulu... malah dia juga menjadi seseorang yang boleh diharap dan membantu rakan2 nya... seorang pemimpin yg dihormati... tapi sekarang... sejak perempuan tu lost contact tanapa sebab dia mula jatuh dgn perlahan... bermula dgn peristiwa dgn kawan lelaki nya yg mengatakan selama ni dia kawan baik dengan perempuan itu berlaku pada tahun 2009.. ketika itu aku hanya mampu diam dan melihat sahaja dengan hati yg sakit dan sedih... dia banyak berdoa... adakah ini ujian aku paling besar... kemudian selepas peristiwa itu bnyak kawan yg angkuh dgn masuk ke tempat pngajian masing2... masa tu aku dpt lihat tiada lagi makna kawan didunia ini... alhamdulilah aku msih ada lg 4 org sahabat yg setia walaupun aku susah... tp kawan baik diwaktu dulu sebelah meja dengan aku dh tiada lg.. aku nampak keangkuhan dalam diri manusia.. cepat sungguh dia berubah... aku telah dipilih jadi pmimpin di universiti tp aku x mampu sbb aku tiada sokongan apatah lg hilang seorg perempuan yg bagi aku semangat... semua sedang jatuh... pointer aku pun sedang jatuh... aku mcm hidup sorang2.. kwan2 pn semua dk jauh2... Aku ingin kembalikan diri aku dgn kembalikan perempuan tu.... masalahnya... mampukah... bagaimana aku harus mula... x pun ada kah ini takdir aku untuk jatuh dengan perlahan.... aku x mau perkara mcm tu berlaku mesti aku boleh bwat sesuatu... kenangan masa lalu per lu dikembalikan.. jgn ianya terbunuh... Aku berdoa pada tuhan agaknya kunci terletak pada perempuan itu.... Cinta mendalam aku.... Apa pn aku harap aku dapat kan perempuan tu... Ya Allah jgn lah seksa hati hamba mu ini... aku tidak memandang cinta atas nafsu tetapi aku memandang nya dgn akhlak... berilah aku peluang walaupun sbg seorg sahabat... sekian.... =)

1 comment: